Trening personalny

Trening funkcjonalny na czym polega?

Jest to coraz częściej i chętniej wybierany rodzaj treningu, który wywodzi się z technik rehabilitacji. Trening polega na wykonywaniu ćwiczeń zbliżonych do ruchów, które towarzyszą nam w życiu codziennym – Zakłada głównie wykonywanie ćwiczeń globalnych, czyli wielostawowych.

Trening poprawia wytrzymałość mięśniową, stabilność, dynamikę ruchu, pozwala zredukować nadmierną ilość tkanki tłuszczowej, stabilizuje stawy, a wykonywany po okiem doświadczonego trenera personalnego znacznie zmniejsza ryzyko kontuzji w trakcie ćwiczeń i ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków.

Trening Funkcjonalny w pierwszej kolejności skupia się na korekcji Twoich wad postawy, trwałym rozciągnięciu przykurczonych mięśni i wzmocnieniu tych dotychczas osłabionych. Tylko takie działanie pozwoli Ci ćwiczyć w zdrowy, bezpieczny i efektywny sposób. Przestaniesz walczyć sam ze swoim ciałem i zaczniesz wykorzystywać swój pełny potencjał. To prowadzi do maksymalnie szybkiego wzrostu poziomu Twojej sprawności, którego bardzo przyjemnym efektem ubocznym jest poprawa sylwetki. Trening funkcjonalny to także doskonała propozycja dla osób, które nie chcą dźwigać ciężarów, a ich celem jest ogólna sprawność ciała, lepsza motoryka i kondycja

Jak wygląda indywidualny trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny tylko pozornie wydaje się łatwy. Jednak tak jak to często bywa w życiu czynności z goła najprostsze często okazują się nie lada wyzwaniem. Oczywiście jak w każdym innym rodzaju treningu ten również zaczynamy od obowiązkowej rozgrzewki całego ciała. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie w części wstępnej automasażu np. za pomocą rollera. Jako trener personalny polecam każde ćwiczenie a szczególnie nowe zaczynać od pracy z własnym ciałem, bez obciążenia. Techniki mobilizacyjne zastosowane na początku treningu pomogą nam wykonywać takie złożone ćwiczenia jak przysiady, wykroki, zakroki, tureckie wstawania, podciągania w opadzie czy podskoki w pełnym zakresie ruchu. Ważne aby nauczyć się wykonywania tego rodzaju ćwiczeń poprawnie technicznie, wypracować sobie wzorzec ruchowy który później będziemy mogli zaimplementować podczas codziennych czynności. Liczbę serii, powtórzeń oraz czas pracy i odpoczynku zawsze dobieramy indywidualnie w zależności od możliwości danej osoby, jej doświadczenia, przebytych kontuzji czy dolegliwości bólowych.

Podczas treningu funkcjonalnego dbamy o różnorodność ruchów.

Trening EMS w Perfect Body ( Electrical Muscule Stimulation)

Z myślą o naszych Klientach stworzyliśmy w Strzegomiu jedyne wyjątkowe, kameralne studio Treningu Personalnego metodą EMS. Studio EMS to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy mają dość wizyt na zatłoczonych siłowniach, cenią sobie komfort i wygodę oraz chcą ćwiczyć pod okiem profesjonalnego Trenera Personalnego.

Wykorzystujemy technologię System AQ8®

jest najnowocześniejszym urządzeniem służącym do elektrostymulacji mięśni generującym impulsy elektryczne o niskiej i średniej częstotliwości mające na celu wywoływanie kontrolowanych skurczy mięśni. W zależności od Twojego celu (estetyczny, sportowy lub terapeutyczny), pozwala ustalić parametry techniczne odpowiednie dla Ciebie, takie jak częstotliwość, głębokość, intensywność, odczucia, relaksacja lub ilość skurczów itp.

Jak wygląda Trening EMS ?

polega na stymulacji impulsami prądu stałego i zmiennego o różnej częstotliwości wyłącznie mięśni szkieletowych. Precyzyjne umiejscowienie elektrod na kombinezonie EMS System AQ8®, podczas treningu stymuluje jednocześnie dziewięć głównych grup partii mięśniowych, co maksymalizuje efekt ćwiczeń i pozwala, na osiągnięcie pożądanych efektów w bardzo krótkim czasie! Trening trwa jedynie 20 minut!

Jakie efekty daje EMS?

Elektrostymulacja daje możliwość jednoczesnego zaangażowania do pracy wszystkich najważniejszych grup mięśni w naszym ciele. To właśnie ta unikalna cecha treningu z elektrodami sprawia, że jest on tak skuteczny i zapewnia efekty już przy 2 treningach w tygodniu. Efekt EMS wynika z wysokiej intensywności pełnego treningu całego ciała (FBW – full body workout), który zajmuje zaledwie 20 minut, a nie, jak w przypadku klasycznego treningu, 1,5-2h. Dzięki temu zyskujemy czas, ale, co ważniejsze, jesteśmy w stanie utrzymać przez cały trening wysoką koncentrację i efektywność wykonywanych ćwiczeń